Ministerstwo Skarbu Państwa Bellona S.A. - Profile spółek -

Nawigacja

Jesteś tutaj

Profile spółek

Strona znajduje się w archiwum.

Powrót do wyników

Bellona S.A.


Charakter spółki
-
Etap przekształceń
Sprywatyzowane
Zatrudnienie
BRAK
Kapitał zakładowy
BRAK
Stan prawno-organizacyjny
BRAK

Spółka Bellona znajduje się w czołówce polskich firm wydawniczych, zarówno pod względem liczby wydawanych tytułów, jak i wielkości przychodów. Kojarzona jest przede wszystkim z publikacjami o tematyce historycznej, militarnej i technicznej, jednak coraz większą część oferty Bellony tworzy beletrystyka, albumy, kalendarze, literatura dziecięca oraz poradniki. Działalność spółki koncentruje się na trzech obszarach - wydawaniu i dystrybucji książek, prasy i kalendarzy, kolportażu prasy oraz usługach z zakresu poligrafii, dzierżawy pomieszczeń i reklamy. Dwa pierwsze segmenty są podstawowym obszarem działalności spółki i generują ponad 80% jej przychodów. W ostatnich latach Bellona rozszerza swoją działalność na nowe segmenty, wydając między innymi dodatki do dzienników i czasopism, własne czasopisma („Magazyn Historyczny „Mówią wieki” i „Przegląd Obrony Cywilnej”) oraz publikacje multimedialne i audio. Każdego roku nakładem wydawnictwa pojawia się ponad 300 tytułów książkowych. O konkurencyjności Bellony decyduje komputeryzacja składu, produkcji i dystrybucji oraz szeroka sieć przedstawicieli handlowych. Jej głównymi klientami są hurtownie, sieci kolporterskie, księgarnie internetowe, kluby wysyłkowe i klienci sklepu internetowego i wydawnictwa.
Spółka współpracuje z kilkudziesięcioma drukarniami w kraju i na świecie. Na rynku ksiązki historycznej i wojskowej głównymi konkurentami Spółki są wydawnictwa: Rebis, Znak, Rytm, Amber PWN i kilka mniejszych oficyn. W kategorii książki dziecięcej główni konkurenci to: Wilga, Nasza Księgarnia, FK Oleksiejuk, Publikat i Debit.
Strategia rynkowa Bellony zakłada utrzymanie dominującej pozycji w segmencie wydawców literatury historycznej i militarnej, poszukiwania nowych nisz na rynku czytelniczym oraz wykorzystywanie nowych nośników (płyty CD, mp3, audiobooki). Rozszerzona ma zostać także sieć dystrybucji o sieci marketów, sklepy dyskontowe i kioski.

Wyniki finansowe (w tys. zł)

-

Zdjęcia

  • Brak zdjęć.

Kontakt

Miasto
Warszawa
Województwo
mazowieckie
Strona www
Email
biuro@bellona.pl
Telefon
0-22/620-20-44

Nota prawna

Powyższe informacje nie stanowią zaproszenia ani oferty w przedmiocie sprzedaży, inwestowania lub obrotu ani zaproszenia do złożenia oferty w przedmiocie nabycia, inwestycji lub obrotu papierami wartościowymi. Przedstawione informacje są aktualne na dzień ich publikacji. W celu uzyskania aktualnych informacji prosimy o kontakt pod numerem tel.: (+48 22) 695 90 01-02 lub e-mail: inwestor@msp.gov.pl.
do góry