Ministerstwo Skarbu Państwa Jak Cię widzą… - Dodatki w mediach -

Nawigacja

Jesteś tutaj

Dodatki w mediach

Jak Cię widzą…

Prezentowanie informacji o spółce w internecie – podsumowanie „Parkietu”

Najpowszechniejszym sposobem dotarcia do szerokiego grona inwestorów jest obecnie Internet. Z badań wynika, że trzy czwarte potencjalnych inwestorów szuka informacji na temat spółek na ich stronach WWW.

Standardem jest obecnie prowadzenie relacji inwestorskich za pomocą profesjonalnych stron internetowych, na których pojawiają się wszystkie istotne informacje na temat firm notowanych na giełdzie. Generalnie im więcej informacji na temat spółki można odnaleźć, tym lepiej. Istotne jest przy tym jednak to, żeby w portalu poświęconym relacjom inwestorskim nie panował graficzny i informacyjny chaos. Treści na stronie powinny być zatem logicznie rozmieszczone, a najważniejsze z nich powinny zostać w odpowiedni sposób zaakcentowane.

Za pośrednictwem strony internetowej inwestor powinien mieć dostęp do komunikatów giełdowych, wynikających z nałożonych na spółkę obowiązków informacyjnych, co w praktyce sprowadza się do przekazywania uczestnikom rynku bieżących wiadomości o spółce, informacji poufnych oraz raportów okresowych. Nie trzeba dodawać, że prezentowane treści powinny być na bieżąco aktualizowane.

Kluczowe znaczenie mają dla inwestorów dane finansowe zawarte w rozbudowanych raportach finansowych. Same raporty, z uwagi na ogrom prezentowanych w nich informacji, są z reguły trudne do przyswojenia . Dobrym rozwiązaniem są więc wszelkie prezentacje czy tabele podsumowujące dokonania spółki za dany okres. Powinny znaleźć się w nich podstawowe informacje na temat sytuacji finansowej firmy.

Dobrym pomysłem jest również dział, w którym będą pojawiać się aktualności dotyczące wydarzeń z życia spółki. Warto udostępnić kanał RSS, dzięki któremu subskrybenci będą na bieżąco powiadamiani o pojawieniu się nowych treści w serwisie.

Na stronie nie może zabraknąć podstawowych informacji o spółce, jak i osobach nią zarządzających. Inwestor Inwestor Osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej lokująca własne lub powierzone środki finansowe w przedsięwzięcie albo przedsiębiorstwo w celu wypracowania bieżącego dochodu i osiągnięcia zysków kapitałowych. zupełnie nieznający organizacji powinien bez trudu dowiedzieć się, czym zajmuje się spółka, jakie są jej główne segmenty działalności, produkty lub usługi oraz rynki, na których spółka jest obecna ze swoim biznesem.

Ponadto inwestorzy Inwestor Osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej lokująca własne lub powierzone środki finansowe w przedsięwzięcie albo przedsiębiorstwo w celu wypracowania bieżącego dochodu i osiągnięcia zysków kapitałowych. powinni mieć możliwość skontaktowania się ze spółką. Można to rozwiązać przy pomocy formularza kontaktowego zamieszczonego na stronie spółki lub adresów e-mail i telefonów do osób odpowiedzialnych za komunikację z inwestorami.

Profesjonalna strona powinna zawierać nie tylko wszystkie niezbędne dla inwestorów informacje, ale także być na tyle przejrzysta i funkcjonalna, by ich odnalezienie nie sprawiało użytkownikom serwisu trudności. Mało intuicyjny układ treści może bowiem zniechęcić odwiedzających do korzystania z portalu . Niezależnie od tego, jakich informacji poszukuje inwestor, należy uczynić wszystko, by dotarł do nich w jak najkrótszym czasie.

Jacek Mysior „Parkiet”

Medatdane

Opublikowane przez: Redaktor MSP
Autor:
Ostatnia zmiana: 19.05.2016
do góry